پیشینه
اگرچه آغاز ساخت رایانه های رقمی الکترونیک را میشود از اواخر دههٔ ۱۹۳۰ میلادی دانست، ریشهها، مبادی و سرچشمههای دانش رایانه را باید در روشهای محاسباتی کهن با تاریخ و سوابق هزاران ساله نشانه گرفت. در بسیاری از روشهای محاسباتی بابلیان، الگوریتمهایی به کار میرفتهاند که هماکنون نیز رایجند. بطور نمونه کتاب الجبر و المقابله خوارزمی پر از روشهای محاسباتی الگوریتمی است و بیدلیل نیست که نام الگوریتم از نام الخوارزمی و خوارزمی گرفته شدهاست که اشاره به روشها و راهکارهای متفاوت حل یک مسئله دارد چنانکه حتی وی برای حل مسائل جبری از هندسه نیز استفاده میکردهاست. برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ علوم رایانه به صورت یک رشتهٔ تحصیلی مستقل بوجود آمد و آن را با مدارک معتبر در دانشگاهها ارائه نمودند. از زمانی که رایانهها در دسترس عموم قرار گرفتند، برنامههای کاربردی مختلف ارائه شده برای آنها، زمینههای جداگانه برای مطالعه گشتهاند.
+ نوشته شده در پنجشنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت 16:4 توسط مرجانه حسن زاده
|
سلام دوستان این وبلاگ رو من برای شما دوستان عزیزم برای آشنایی بیشتر با رشته علوم کامپیوتر و بخش های مختلف این رشته و تقسیم شدن آن به دو قسمت سخت افزار و نرم افزار است . امیدوارم مطالب این وبلاگ برای شما مفید باشد.